Sider

søndag 30. oktober 2016

Shetlandsull

Endelig har jeg kommet i gang med spinning igjen. Jeg har klart å fullført ca 500 gram med mørk brun Shetlandsull som jeg kjøpte under Shetland Woolweek 2015 hos Jamieson & Smith. Jeg startet dette prosjektet i april men sommeren kom og spinneinspirasjonen forsvant. Men nå er jeg ferdig og er ganske fornøyd med meg selv. Dette er mye garn så det skal bli et stort prosjekt en genser eller en jakke vi får se. Det ble 1370 meter og litt i underkant av 500 gram. Dette garnet spant jeg på Ashford rokken. 
Så er jeg i gang med et nytt prosjekt på rokken, denne gangen på Skarnesrokken som er en mer tradisjonell rokk og veldig god å spinne på. Dette er en flette fra Three Waters Farm i Merino og Silke i nydelige farger. Gleder meg til å få det ferdig.
 Ettersom jeg for tiden strikker på mange store prosjekter er det lite ferdig men det går framover. Sjalet som jeg kjøpte garnkit til på Fanø Strikkefestival hos Christel Seyfarth art knits vokser og det er så moro å strikke. Fair isle-teknikken er innøvd og det går fort når den først sitter i fingrene. Det ligger instruksjonsfilm på YouTube som er lett å følge. Det er høst og strikketid så kveldene går med til strikking og TV/nettflix titting.
Jeg er også kommet litt videre på Klompelompekåpen som jeg strikker til Signe, her strikker jeg med veldig tykke pinner så det går superfort når jeg først strikker på den. Til uka skal jeg prioritere Sinnasauen og votter så jeg kommer i mål til neste delmål og bilde av jakken.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar