Sider

mandag 1. august 2016

Sommerstrikk og garnhamstring.

Hitchhiker på huldra i skogen.
Sommerferien i år brakte meg rundt om i Europa. Da blir det mye fly og tog og det betyr strikketid. Jeg bestemte meg for å strikke med selvspunnet garn og fant mønstret Hitchhiker av Martina Behm. Hitchhiker er et godt mønster, godt forklart greit og enkelt. Kommer nok til å strikke fler mønster av Maritna Behm. Ettersom mønstret er enkelt,  krever ikke så mye av meg og jeg kan se på landskapet prate litt med sidemannen eller dama og kose meg masse. Det kan strikkes så stort du har garn til og det kan ha mange farger. De fleste hespene jeg lager selv har mange farger. Hitchhiker strikket jeg på vei til Polen, fra Tyskland og halvveis til Trøndelag. Da var det ferdig og på tide å strikke sokker.
Junes Glow i hespe.
Hitchhiker strikket jeg på pinne 3mm i garnet Junes Glow en fiber fra Three WatersFarm en deilig og myk ull/silke blanding. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet.
Litt må det da være lov til å handle.
Sommerferie er hamstretid for garn for meg. Det ble noen nøster i år også. Litt i Berlin, litt på Orkanger og masse på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Jeg fikk kjøpt meg masse sokkegarn, garn til sjal, litt fiber, garn til en kåpe til lille Signe og enda noe mer. Fikk også kjøpt meg sokkeblokkere som jeg gleder meg til å prøve. Det er mye på gang utover høsten, først er det Midtnorsk Strikkefestival på Orkanger 20-21 august. Det gleder jeg meg til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar