Sider

søndag 7. august 2016

Sommerens nye sokker.


Sommeren er en fin tid for å strikke sokker. Lett å ta med seg over alt, tar liten plass i veska og blir fort ferdig. Disse sokkene er Business Casual av Tanis Lavallée et gratismønster på Ravelry. Jeg strikket disse sokkene i Arwetta Classic kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk på pinne 2,25 mm. Mønstret er enkelt og følge, godt beskrevet og enkelt å memorere. 
For tiden har jeg mange prosjekter på pinnene. Noen som er nesten ferdig som dette sjalet og noen som jeg ikke har kommet så langt på, så nå er det tid for ferdigstilling av disse og ikke så mye oppstart av nye prosjekter.
Har også startet på Alvelyskofta som er sommersamstrikk på Garnbutikken Fortuna. Er snart ferdig med bolen. Denne skal egentlig være ferdig 20. august men er usikker på om jeg klarer det. Har valgt å bruke mange farger på denne.
Dette er et par sokker strikket tå opp, noe jeg ikke har prøvd før. Disse heter Socks on a Plane og er også et gratismønster på Ravelry. Synes tå opp er helt greit og kommer til å gjøre det igjen.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar