Sider

mandag 29. august 2016

Midtnorsk Strikkefestival

Fra Gammelgruva på Løkken Verk.
For litt over en uke siden var det Midtnorsk Strikkefestival for første gang. Det var gøy. Mange fine opplevelser. Jeg fikk med meg et foredrag fra Rauma Ullvarefabrikk og Strikketog fra Orkanger til Løkken Verk med foredrag om gruva sin historie og strikking av sportsgensre på Løkken Verk/Bjørnli. Og festmiddag på Bårdshaug herregård. Det var veldig bra. Og nå står Fanø strikkefestival i Danmark for tur.
Fra strikketoget fra Orkanger til Løkken Verk.

Thamshavnbanen.
Det var salg av mye fint garn og ull på festivalen men jeg klarte å ikke kjøpe så mye. Men litt ull fra Holum gård og Gunn Elin Folland ble det. Ulla er produsert i Meldal, som er heimbygda mi så det skulle jo bare mangle om jeg ikke kjøpte litt. Ulla er deilig og lukter av sau, det er forgarn så den er veldig enkel å spinne. Hun selger også garn som er spunnet på Selbu Spinneri.
Ull fra Holum gård.
Etter som det ble endel reising med tog klarte jeg å få strikket litt. Jeg har blitt ferdig med flere prosjekter og startet på noen få. Jeg er blitt ferdig med flere sokker og votter, gikk tom for garn på Alvelyskofta så det må jeg bestille og starta på er sjal og en lue.
Selvfølgelig er det sokker som har blitt helt ferdig. Garnet er Nordlys fra Viking, kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Garnet har veldig fine farger med passe lange fargeskift og fine overganger men det er litt lite tvinn så det deler seg lett. Strikket på pinne 2,25 mm. Mønstret heter Socks on a Plane av Laura Linneman og er et gratismønster på Ravelry. Det er fletter på ene siden og er enkelt og følge. Dette paret ble litt for små til meg men de passer vel til noen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar