Sider

torsdag 30. juni 2016

Fri og fargedag


Endelig ble det tid til litt fiberfarging igjen. Farging er gøy men det tar litt tid, mye venting men det er verd det. Denne gangen malte jeg på fiberen og alle flettene er på ca 100 gram. Jeg har brukt Merinoull fra Spinnvilt og Ashford og Jacqard syrefarger også fra Spinnvilt.
Denne gangen gjennomfarget jeg ikke ulla så det kommer til å bli noen hvite felt. Jeg blandet en annen grønnfarge enn jeg hadde sist jeg farget men den ble veldig lik den andre, så jeg får jobbe litt mer med grønn slik at jeg får den mer som jeg ønsker den.
Rosa og grå er litt 80-talls men jeg liker det. Det blir spennende å se hvordan garnet blir.
Denne fletten ble litt for pastell men grei nok. Denne gangen ble det også grå farge og jeg liker den godt. Etter som jeg ikke har tenkt å lage fler fletter av samme farge skriver jeg ikke ned hva jeg bruker. For meg er det ikke så nøye med mål og mengde så det blir en slump som er hovedmålet mitt.
Fire fletter som skal spinnes etter hvert.



 





1 kommentar:

  1. Så fine fletter du har laget!
    Skal du delta i Tour de Fleece! Starter lørdag ��

    SvarSlett