Sider

søndag 14. august 2016

Flere sokker og litt spinning

For meg er sommer virkelig tid for sokkestrikking. Her er et par fra boka Strømper strikking hele året av Bitta Mikkelborg. Mønstret heter V for virus og er et godt mønster å strikke. Jeg strikket disse i tykkere garn enn i oppskriften og fikk derfor større sokker. Det ble et par herresokker så Olav måtte være modell. Ikke helt velvillig. 
Garnet jeg har brukt er Silja fra Gjesdal Spinneri 80% ull og 20% nylon. Tror ikke dette garnet er i salg lengre så dette har jeg kjøpt for lenge siden så jeg husker ikke hvor jeg kjøpte det. Garnet er godt å strikke av og selv om jeg foretrekker tynnere garn til sokker. Strikket helene i en rest jeg hadde for jeg var usikker på om jeg fikk nok garn.
Denne uken har jeg klart å strikke ferdig bolen på Alvelyskofta, strikket litt på sjalet og bare startet på et nytt par med sokker. 
Til helgen er det Midtnorsk Strikkefestival og det blir nok supert. Jeg gleder meg. Hvis du er i Trøndelag til helgen 20-21 august og du liker å strikke er dette stedet. 
På onsdag (10 august) var det spinnetreff på Spinnvilt i Oslo. Det var som vanlig hyggelig og jeg fikk spunnet en hel masse. Nå er butikken full av ull, rokker, vever og alt en kan drømme om. Det har blitt et fantastisk sted ikke bare en butikk. Det er så godt å komme dit. 
Det er så mange fristelser der at det kribler i fingrene etter å sette kloa i nye fristelser men jeg klarte å styre meg å ikke kjøpe noe denne gangen. Jeg må spinne opp litt først så jeg får litt plass. Håper det er neste gang jeg er der. Takk til Tove og Helga som steller i stand og åpner dørene for oss.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar