Sider

søndag 4. september 2016

Farmor Oline´s hansker

 Da er endelig farmor Oline´s hansker ferdige. Det ble litt frem og tilbake for jeg klarte ikke å bestemme meg helt for garn eller pinner eller mønster eller noen ting. Men de kom i mål til slutt så da er det bare å renskrive mønstret og strikke et par til. Til slutt kom jeg frem til Ask fra Hillesvåg, startet med det i bunnfarge og en rest av noe i mønstret men det ble ikke bra. Så var det pinner i 3 mm heller ikke bra så jeg gikk ned til 2.5 som stemte bedre. Nå her jeg gått til innkjøp av flere bunnfarger som er nøytrale slik at mønsterfargen skal komme bedre til sin rett. Garnet har jeg kjøpt på Garnbutikken Fortuna.
Denne uken har vært preget av feil og mye opprekking men nå er jeg i gang med lua Snøkrystallen av Ingvill Freland strikket i knit Me Merino. Kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Jeg har strikket denne før men den ble for stor for meg. Nå strikker jeg i barnestørreles og håper den vil passe. 
Jeg måtte rekke opp hele kanteborden på sjalet Aisling som jeg strikker på for jeg har litt for lite garn. Garnet har jeg spunnet så det er ikke mer av det. Men jeg tok opp noen omganger på hoveddelen for å få litt mindre masker og litt mere garn til borden. Nå er jeg i gang med kanten igjen. Jeg har også strikket litt på noen sokker og bestilt mer garn til Alvelyskoften så jeg får den ferdig. Jeg har også startet på en kåpe til Signe (2år)  Tilda-kåpa fra Klompelompeboka. Den strikker jeg i Dale Lerke, Tynn Merino fra Sandnes og Tweed også fra Sandnes. Garnet har jeg kjøpt på Made by you på Amfisentret på Orkanger.

1 kommentar:

  1. Du er ikke arbeidsledig! Hanskene ble kjempefine, og jeg gleder meg til å se resten av planene dine også.

    SvarSlett