Sider

onsdag 18. november 2015

Sjalet Pendulum

Sjalet Pendulum er et enkelt sjal å strikke. Det strikkes i forkortede rader (short row) slik at stripene får kileform. Enkelt og greit å strikke. Mønstret er laget av Amy Miller og jeg har strikket det i Malabrigo Sock og Pickles Pure Wool. Malabrigo Sock er kjøpt på Garnbutikken Fortuna og Pikles Pure Wool er kjøpt på Piklesbutikken på Grünerløkka. Oppskriften er grei og oversiktlig og fin å følge. Den er kjøpt på Ravelry.
Sjal i Malabrigo Sock og Pickles Pure Wool.
 Det ble et deilig mykt og varmt sjal som kommer godt med nå til vinteren, bra for meg som nesten ikke har noen sjal eller skjerf......
Nytt par sokker i Arwetta classic og Opal.
Nytt prosjekt på pinnene nå er et par sokker fra den nye sokkeboka som jeg var så heldig å få sist jeg var på Løkken. Det er boka Strømper, strikking hele året av Bitta Mikkelborg. Her er det mange fine sokker som jeg gleder meg til å strikke. Som vanlig starter jeg med første oppskrift og jobber meg igjennom boka. Disse sokkene strikker jeg i Arwetta Classic og Opal. Arwetta har jeg kjøpt på Garnbutikken Fortuna og Opalgarnet fikk jeg tak i for lenge siden husker ikke hvor. Har ofte strikket ensfargede sokker med hullmønster men nå blir det flerfargede og det blir gøy.

1 kommentar:

  1. Jeg brøt sammen her en dag og kjøpte tre sjal-oppskrifter fra Ravelry ;-). Litt usikkert om jeg egentlig TRENGER flere sjal. Men ett (eller to-tre) til skader ikke :-D

    SvarSlett