Sider

onsdag 11. november 2015

French Cancan

French Cancan
 Her har jeg strikket sjalet French Cancan i garn fra Tante Ull (colonial,merino,tencel) kjøpt på Garnbutikken Fortuna for en god stund siden. Selve sjalet er i enkel rillestrikk med øking på sidene. Deretter strikket jeg borden i kanten. Heller ikke vanskelig, men det var noen feil i mønstret men når det var oppklart var det veldig enkelt. Men det var langt rundt.
Her kommer fargespillet godt frem
 Underveis tenkte jeg at det kanskje var dumt å strikke dette med et flerfarget garn men jeg ble veldig fornøyd da jeg så resultatet og hvordan fargene formet seg forskjellig på lange og korte omganger.
Flettebord.
 Som dere ser ble fargekombimasjonen forskjellig i selve sjalet og i borden men jeg synes det ble et fint spill mellom de to. Mønstret er av Mademoselle C, kjøpt på Ravelry. Enkelt og greit mønster med noen små feil på diagrammet.
Jakke til Signe.
Noen nye prosjekter er kommet på pinnene. Her er Barnelopper av Pinneguri, strikket i Holst garn som er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Denne jakken er strikket fra halsen og ned. Holst garnet er fantastisk å strikke av og Pinneguri sine mønster er gode å følge. Dette skal bli julegave til lille Signe og er i størrelse 1 år. Fort og gøy å strikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar