Sider

torsdag 26. november 2015

Barnelopper av Ann Myhre

 Da er jakken Barneloppa av Ann Myhre ferdig. Det er julegave til lille Signe og er strikket i 1 år. Denne jakken var det så gøy å strikke. Jeg liker mønstrene til Ann Myhre veldig godt. Jakken strikket jeg i Noble fra Holst Garn som er et deilig garn å strikke av og det kommer i mange nydelige farger. Noble fra Holst Garn er 95% Geelong ull og 5% Cashmere. Hvis jeg har forstått det rett er Geelong en øy utenfor Australia der denne ullen kommer fra og ullen derfra skal være superfin. Jeg valgte grønn som hovedfarge, jeg elsker grønn, naturhvit som hovedmønsterfarge, rød og rosafarger som mønsterfarger. Jakken har lus i naturhvit, det kommer ikke så godt frem på blidene.
Jakken strikket jeg rundt, fra toppen og ned, strikket så knappestolper og hals og klippet opp. Alltid litt ekkelt å klippe men det går bra hver gang. Mønster og garn har jeg kjøpt på Garnbutikken Fortuna.

1 kommentar:

  1. Så fin Loppe, Heidi!
    Du har flyt i strikkinga ser jeg, mange ferdige plagg den siste tida! Jeg, seg blir ikke ferdig med noe....

    SvarSlett