Sider

søndag 5. mars 2023

Enkle sokker i garn fra Fortuna

Enkle sokker.

Jeg har alltid et par enkle sokker på gang, som jeg har i vesken så jeg kan strikke litt hvis anledningen byr seg. Disse sokkene er stort sett strikket helt enkle uten mønster. Da er garnet det viktige, og jeg har mye fint sokkegarn. Jeg kjøper sokkegarn når jeg kommer over det og liker å ha et godt lager. Når jeg er på festivaler eller kommer over det i en garnbutikk jeg er, kjøper jeg, og det beste er når jeg finner noen skatter jeg ikke har prøvd før.

Garnet i disse sokkene kommer fra en sokkeklubb som Fortuna hadde i 2018 så dette garnet har ligget en stund. Men fargene i dette garnet er perfekt, jeg elsker det. Vrangborder, heler og tå er strikket i Fabel knittweargarn som er en rest jeg hadde, også en veldig fin farge som passet perfekt.

Ikke noe annet spesielt med disse sokkene.

Nå har det løsnet litt her og jeg har blitt ferdig med noen prosjekter og det er så deilig, så nå kan jeg starte på noen nye litt store prosjekter. Logikken er store prosjekter av pinnene, store prosjekter på. Jeg skal vurdere litt hva jeg skal starte på, men jeg skal se på lista mi om det er noe som frister der.

Ellers har jeg ikke fått sydd noe særlig denne uken, men en toal har jeg laget. Den viste at jeg må skrive ut et litt større mønster, det har jeg gjort, så jeg skal få klippet ut en bukse i løpet av uken å komme i gang med sommergarderoben.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar