Sider

søndag 12. juni 2022

Rhapsody kjole

 

Rhapsody Dress av Love Notions
Rhapsody kjole fra Love Notions Sewing Patterns er det samme mønstret som blusene jeg har sydd, bare med skjørt og med flutter ermer. Så det var akkurat like enkelt å sy denne som å sy blusene. Denne kjolen har jeg sydd i et bomullsstoff som er ganske stødig og enkelt å sy av. Stoffet er kjøpt på Oslo Sømsenter og dette hortensiaprintet måtte jeg bare ha. Jeg kunne kanskje ha sydd skjørtet noen cm. lengre, men dette er helt greit. Jeg visste jo at denne kom til å passe ettersom jeg hadde sydd blusene, men det er så tilfredsstillende når plagget passer.

Veldig fornøyd med denne og den er allerede brukt i selskap i helgen.

Nå er det siste runde med dette mønstret for denne gange og nå skal jeg over til å sy et annet mønster fra samme leverandør, men denne gangen i jerseystoff. Jeg har latt meg rive med og kjøpt noen flere mønster fra denne leverandøren, men det er kanskje på tide å prøve noen andre nå.


Disse pulsvarmerene har jeg strikket i Alpakkasilke fra Sandnes Garn. Mønstret er bare noen enkle fletter som jeg fant i en bok og vrangbord på baksiden for å være fleksibel. De er strikket til Ragnhild som påstår selv at hun har så lange armer at det er vanskelig å finne gensere som passer. Veldig enkle, myke og gode å ha på.

Denne uken har det vært sånn passe med strikketid, men det går litt trått for tiden, det er vel greit nå når det er godt vær kan jeg jo ikke bare sitte og strikke. Sånn blir det vel fram til ferien, ferie på hytta vil vel gi endel strikketid og da skal jeg ha fokus på sokker.

 Jeg skal sy meg en kjole til nå før ferien for jeg skal på fest. Men så skal jeg se over hva jeg trenger av klær og prøve å gjøre noen fornuftige valg. Ikke bare dure på med det jeg har mest lyst til å sy.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar