Sider

søndag 3. april 2022

Tre nøtter til Askepott

Tre nøtter til Askepott av Tori Seierstad

 

Tre nøtter til Askepott av Tori Seierstad fra boka Eventyrvotter blir denne vårens siste votter. Vottene er strikket i PT2 fra Rauma, bunnfargen er farge 79 og mønsterfargene er rester. Rauma egner seg godt til votter og er veldig godt å strikke mønster med. Jeg har strikket vottene på pinne 2,5 men selv da ble de litt store, mulig jeg skulle ha strikket på pinne 2,00 men nå er de ferdige og litt store så jeg får heller gi dem bort. Mønstret er som vanlig brå og lett å følge.

Denne uken har jeg strikket litt på alt jeg har på pinnene, lagt opp til en ny genser har jeg også, må jo få litt nytt på pinnene innimellom. Selv om det er kaldt er våren her så det er vel på tide å strikke sommertopper, jeg skal prøve å finne mønster på en topp denne uke så jeg får startet opp snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar