Sider

mandag 18. april 2022

Enkle herresokker

Enkle herresokker i Opal sokkegarn

 Enkle herresokker strikket i Opal i farge 9080, vet ikke hvor det er kjøpt ettersom det har ligget i lagret i mange år. Opal er et godt sokkegarn, godt å strikke med og drøyt. Det inneholder 75% ull og 25% polyamid. Sokkene er strikket på pinne 2,25 m.m. og det eneste som er litt utenom det helt vanlige er riller eller vrangbord på baksiden av leggen for å gjøre sokkene mer fleksible.  

Kinda Magic Socks


Kinda Magic Socks er et Regia garn i samarbeid med Wool and the Gang i fargen 6460 og inneholder 75% ull og 25% polyamid. Mønstret på sokkene kommer fram når strikkefastheten er riktig. Det gikk ganske bra, men jeg måtte ned på pinne 2 m. m. for å få det til. Men når det var i boks var det plankekjøring. Sokkene strikkes i tube og helene er innsatt etterpå. Jeg fulgte mønstret så de ble litt store for meg så disse må noen andre får bruke. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna og jeg fikk det i gave for en tid tilbake.

Denne uka har det vært påskeferie og jeg har hatt mye tid til å strikke, men det har vært litt lite framgang og det tyder vel på at jeg ikke har strikket så mye. Men været har stort sett vært bra og det har blitt turer i skogen og varmt i solveggen. Nå er det mye ermestrikking, to gensere som begge mangler ermer. Det er vel dårlig planlegging.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar