Sider

søndag 10. april 2022

Garter Breeze

 

Garter Breeze av Stephen West er et sjal som strikkes i rillestrikk og med i-cord som avslutning. Det er enkelt å strikke, men det er stort og det er mange masker å strikke. Men moro å strikke Stephen West mønster er det alltid. Mønstret er som vanlig klart å greit å følge alle omganger er beskrevet så hvis du leser mønstret er det ikke noe problem.

Jeg strikket dette sjalet av garn fra lagret og samlet sammen blått, grått og svart garn i sånn ca. samme tykkelse og kjørte på det ble bra og masse garn forsvant fra lagret. Jeg brukte Indiecita og Arwetta Classic (som jeg har farget selv) fra Filcolana, Semilla fra BC garn og Alpakka Silke fra Sandnes. Alle disse garntypene er gode garn som jeg liker godt å strikke med. Ble litt lite blått garn så jeg måtte finne noen rester på slutten, men det vises ikke hvis du ikke vet det.

Har strikket på dette sjalet siden januar så det er godt at det er ferdig nå. Da er det bare å finne et nytt Stephen West mønster å starte med.

Denne uken har vært en vanlig strikkeuke og jeg har strikket på alle prosjektene jeg har på pinnene og startet opp et nytt par sokker på Magic lopp som jeg ikke har særlig erfaring med, men det går fint og jeg tror resultatet blir bra. Strikker med et sokkeflak og det er enklere å holde orden på trådene på denne måten. Så er det jo snart på tide med sommertopper og jeg har funnet noen som er aktuelle for denne sesongen og kanskje jeg får startet den nå i påska.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar