Sider

søndag 5. april 2020

Nordstjerna

Nordstjera av Wench Roald
Da er vinterens siste vottepar ferdig. Det er Nordstjerna av Wenche Roald/Knitnetty fra boka Eventyrvotter. Enda et godt og velskrevet mønster som tar deg igjennom et par votter så lett som bare det.
Jeg har strikket vottene New Englang Shetland som jeg kjøpte i Boston for noen år siden. Et godt garn som er laget i USA. Jeg har strikket disse på pinne 2.5 mm.
Vottene ble litt store for meg så det må bli til noen andre. Jeg har jo noen par votter så det er helt greit.
Garn farget av Ingvild Freland.
Garnbutikken Fortuna har startet en samstrikk av sjalet The Shape of Color, den samstrikken skal jeg være med på. Jeg skal bruke garnet på bildet over. Det er farget av Ingvild Freland og jeg kjøpte på Midtnorsk Strikkefestival i 2018.
Denne uken har selvfølgelig vært rolig ettersom vi ikke får være sammen med andre, så jeg får strikket mye. Fortsetter dette mye lengre nå så kommer rokken frem igjen. Dagene kan bli litt lange men det ser ut som om været blir bedre framover og da kan jo hagen få litt omsorg. 
I uken som kommer er planen å legge opp til sjalet i samstrikken ellers skal jeg fortsette som vanlig. Jeg har lagt opp til et par nye sokker denne uken men ikke kommet særlig langt, prøver også å strikke opp noen luer i restegarn. Ellers skal jeg strikke litt på alle prosjektene mine å se om jeg kommer i mål med noen.
God Påske.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar