Sider

søndag 12. april 2020

Dorsal socks

Dorsal Socks av Helen Stewart strikket i Wollmeis Twin.
Dorsal Socks av Helen Stewert er det siste paret i The Handmade Sock Sosiety 2019 og nå er alle parene i serien strikket.
Sokkene er strikket i Wollmeise Twin i fargen Tortchen, på pinne 2,25 mm. Dette er et garn jeg har spart på lenge. Jeg kjøpte det i 2016 på Garnbutikken Fortuna. Jeg liker Wollmeisegarnet så godt, det er godt og strikke av og har fantastiske farger. Hespene er på 150 gam så du kan få to par av et hespe. Det er mange som ikke liker at fargene samler seg i striper som her, eller i pytter som det også kan. Men jeg liker det og synes det er så kult å strikke å se hvordan mønstret blir. Det begynner å tømmes i Wollmeiselagret mitt så det er vel på tide å fylle opp litt igjen.
Disse sokkene har mønster bare bak på leggen så de var raske å strikke. Mønstret er som vanlig enkelt å følge og supergodt forklart. De sist to årene har jeg strikket 12 par sokker av Helen Stewart så nå blir det en pause med mønster fra henne og nå skal jeg ut på nye eventyr.
Nå er påsken snart over og den har jo vært rolig etter som alt er stengt men jeg har jo fått strikket endel da. Det har stort sett vært veldig fint vær så vi har vært på lange turer i marka og sittet i hagen og strikket. 
Jeg har strikket litt på mange ting og startet opp et nytt prosjekt. Det er et sjal, The Shape of Color som er en samstrikk men Garnbutikken Fortuna. Nå har jeg nok prosjekter på pinnene og de fleste er store ting så nå er det en pause i å legge opp nye prosjekter i en uke eller to.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar