Sider

søndag 19. april 2020

Make Space

Make Space an Veera Valimaki
Make Space av Veera Valimaki har vært ferdig strikket en liten stund men jeg har ikke fått kjøpt knapper. Men nå er knappene kommet på plass og jakken er helt ferdig. Jeg har ikke strikket mye av Veera Valimaki bare et sjal eller to. Men hun har mange fine mønster og det kommer til å bli flere plagg av henne. Supert mønster å følge. Mønstret er hentet fra Interpretations Volum 1 og det er mange fine mønster i den boka/heftet.
Garnet jeg har brukt er Sublime exstra fine merino wool dk strikket på pinne 3 og 3,5 mm. Garnet er kjøpt på Sarturnia garn i Oslo. Dette er et godt garn å strikke av mykt og elastisk så det former seg fint. Jakken er kjapp å strikke og med både strukturstrikk og striper blir det ikke kjedelig. Jakken er strikket ovenfra og ned. Det ble litt flere knappehull for meg ettersom jeg ikke leste mønsteret helt før jeg startet. Jakken passer perfekt og jeg er veldig fornøyd med den.
Knappene er grå perlemor, kjøpt på Nøstenett.

Det har også denne uken vært mye strikketid ettersom alt fremdeles er lukket og det samme er det vel i uken som kommer. Men så åpnes vel alt etter hvert og det blir godt.
Jeg har strikket litt på mange prosjekter og ettersom jeg strikker på mange store plagg er det lite som blir ferdig men det går framover. Jeg har bestilt og fått garn til en kortermet genser men jeg må vente litt før jeg starter på den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar