Sider

søndag 5. januar 2020

Sailing School Socks

Sailing School Socks av Helen Stewart
Etter som Kjetil hjelper meg så mye med podcasten så fortjener han et par sokker. Han ville ha grå sokker uten mønster. Det ble litt mønster på dem men ikke mye. Dette er Sailing School Socks av Helen Stewart fra The Handmade Sock Society. Som vanlig supert mønster, disse er strikket i den største størrelse og passet bra. Han har fått dem og de er i bruk. Sokkene er strikket i Arwetta Classic i fargen 955 Medium Gray Melange på pinne 2,25. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna
Jeg passer på å ha en del Arwetta i lagret for det er et garn som passer til alt men jeg strikker mest sokker av det.

2019
9 topper i 2019
Det ble ni overdeler i 2019, 8 gensere og en sommertopp. Alle er strikket i forskjellig garn og de fleste er flittig brukt. Jeg har planer om å strikke omtrent samme antall i 2020 men har ingen konkrete planer hvilke mønster jeg skal bruke, men jeg vet hvilket garn jeg vil bruke.
14 sokker i 2019, her representert med 9 par.
Det ble 14 par sokker de fleste fra Helen Stewart og The Handmade Sock Sosiety men også endel helt enkle sokker som jeg strikker på i ledige øyeblikk her og der. 3 sjal, 7 par votter og noen kluter. Jeg nådde målet mitt på Ravelry som var 40 og målet for 2020 er det samme.
 
Denne uken har jeg strikket på to gensere, et sjal, et par sokker, det første paret i 12i20 med Garnbutikken Fortuna og et par votter. Har planer om å starte opp med et par votter til og en lue. 
Heldigvis har sola snudd og vi går mot lysere tider og det er godt nå. Etter som det er så lite snø er det mørkt tidlig og ettermiddagene er korte, men nå er det ikke leng til det er lyst når jeg går på jobben, det gleder jeg meg til.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar