Sider

søndag 19. januar 2020

Virrevott

Virrevott fra boka Norske vottar og vantar
Dette er mønstret Virrevott fra boka Norske vottar og vantar av Annemor Sundbø. Mønstret kan kjøpes som enkeltmønster på nett. Vottene er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinne 2.5 mm. Jeg har strikket en mengde votter og hansker fra denne boka og er likefornøyd med dette mønstret som alle de andre.
Og Ask er og blir det beste vottegarnet i mine øyne. Jeg har brukt i underkant av 60 gram garn i et par damevotter så det går ikke mye. Jeg har framdeles, etter utallige par votter, et ganske stort utvalg av Ask.
Disse vottene passer perfekt til meg så de skal tas i bruk i morgen. 
Starten på Oslolua.
Jeg har kommet i gang med Oslolua og har kommet litt på vei med den. Denne uka skal jeg legge opp et par votter til men etter det blir det en liten pause på vottefronter. Nå skal jeg bli ferdig med en del ting så skal jeg starte på sommertopp eller topper. Jeg har funnet en som jeg vil strikke og det er Voy`s Beach som er en kortermet topp i Jamieson`s of Shetland så det blir ull da og men det går bra med norsk sommer.
Denne uka har jeg strikket på votter, sokker, sjal, genere og jeg har kommet i gang med blomsterjakken igjen etter 2-3 måneder men pause. Det har blitt litt tid til strikking denne uken etter som været ikke har vært så bra. 
I går var jeg på Sømsentret i Oslo og fikk tak i stoff og mønster så da håper jeg at jeg kommer i gang med å sy litt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar