Sider

søndag 29. desember 2019

Moraine

Moraine fra boka Strange Brew.
Genseren Moraina fra boka Strange Brew er ferdig. Jeg strikket den uten lus for jeg trodde jeg ikke fikk nok garn. Det hadde nok gått men den ble helt grei uten.
Genseren er strikket i Whistlebares garn Chevriot Marsh som jeg kjøpte i Dublin på Woollinn da vi var der for et par år siden. Det er et godt garn å strikke av og drøyere enn jeg trodde. Jeg har fremdeles litt igjen som kan bli en lue eller noe lite.
Cheviot Mars fra Whistlebare
Genseren er lik fram og bak og er strikket fra toppen og ned. Jeg har strikket lite med så tykt garn så jeg ser at jeg strikker litt ujevnt. Den ble litt kortere enn jeg vanlig vis strikker gensere men jeg liker lengden så det blir flere slike.
Nå i jula har jeg startet på to gensere en til Marie og en til meg selv. Det kommer også noen votter, sokker og luer på pinnene snart så jeg har noen små prosjekter på gang. 
Det ble 10 gensere i år eller 9 og en topp. Det er jeg fornøyd med. Har planer om å strikke meg en kofte men klarer ikke helt å bestemme meg hvilken jeg vil strikke så jeg får se i mønster og bøker om jeg finner noe jeg liker. 
Jeg tenker også å være med på Garnbutikken Fortuna sin 12i20 selv om jeg ikke kommer til å strikke alle parene. Det er så mange ting jeg har lyst til å strikke men har ikke helt bestemte planer for hva, men jeg bruker stort sett garn fra lagret og finner mønster som passer til det garnet jeg har. 
Nå er det bare å se fram til lysere tider, sola har snudd og her i Oslo har juleværet bydd på forandringer fra snø og litt kaldt vær til +5 grader og regn i dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar