Sider

søndag 12. januar 2020

Barley

Barley
Etter som jeg har så lite hode sliter jeg litt med å strikke luer som passer. Her har jeg strikket lua Barley av Tincanknits i den minste størrelsen som er baby og den passer. Den er til og med litt trang. så jeg har strikket en til litt større denne gangen.
Barley
Så lue i 2 år passer helt perfekt. Luene er strikket i Brooklyn Tweed Shelter i fargen Plum på pinne 3.00 mm i vrangbord og 3.75 i resten av lua. Garnet er kjøpt på Oslo strikkefestival av NinaPetrina. Mønstret er godt og har mange størrelser og er et godt grunnmønster for luer i mange variasjoner. Det ligger ut gratis på Ravelry så det er bare å laste ned.
Har også klart å ta bilde av disse klutene som jeg strikket før jul i rester av bomullsgarn. Mønster fra boka Kluter av Bitta Mikkelborg.
Denne uka har jeg strikket litt på mange ting, et sjal, to gensere, to par sokker og et par votter.
Jeg har planer om å starte opp en Oslolue i kveld. Og utover uka skal jeg prøve å komme i gang med den store blomsterjakken jeg holder med på og som jeg har tatt en pause fra i et par måneder nå. 
Flaxgenseren jeg strikker har jeg kommet ganske langt på og håper den blir ferdig denne eller neste uke.
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar