Sider

søndag 6. oktober 2019

Heksas Godterivotter

Heksas Godterivotter er ferdige og de er kjempekjappe å strikke. Mønstret er hentet fra en av mine favorittstrikkebøker Eventyrvotter. Mønstret er laget av Merete Jansvik Toft og er greit og velskrevet som de andre mønstrene jeg har strikket fra denne boka. Jeg har strikket litt lengre  mansjett eller vrangbord for det liker jeg best.
Jeg har strikket vottene i Lettegarn og Værbitt sitt Skulderputer og høyt hår, som har Vilje fra Hillesvåg som base. Dette garnet er litt tynnere enn det som er anbefalt i mønstret så jeg la på masker tilsvarende en "prikk" og strikket en "prikk" lengre. Jeg strikket dem på pinne 2,5
Denne uken har jeg fått strikket litt på mange prosjekter og kjøpt mønstret på Pinneguris vottesamstrikk VottsOn og starta opp den første mysterievotten. Jeg er litt uenig med meg selv om fargene så jeg har faktisk startet opp flere ganger. Det var fire mønster i denne pakka to mysteriemønster og to hele. Jeg starter på mysterievottene så får vi se om de andre blir ferdige før jul.
Jeg har virkelig kommet inn i en god vottestrikkeperiode å vottene flyr av pinnene. Moro!
Denne uken er det bare å fortsette der jeg slapp og komme meg videre å få progresjon på flere prosjekter men jeg vil prioritere votter.
Nå har jeg mange prosjekter på gang en jakke, en genser, tre par votter og to par sokker og noen kluter da....
Da er det bare å komme i gang. Ha en god uke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar