Sider

søndag 27. oktober 2019

Mysteriesamstrikken VottsOn


Da har jeg blitt ferdig med begge mysterievottene i Pinneguri sin mysterievottesamstrikk VottsOn. Jeg liker begge parene og begge er strikket i restegarn fra Shetland. Kosevottene er strikket i Jamieson`s og Jamieson`s og Smith og Pyntevotten er strikket i Wrisit.
Som vanlig er mønstrene gode og klare og godt gjennomarbeidet slik at det er fint å strikke etter det. Jeg er alltid litt skeptisk til fargene når jeg skal bruke rester og har bare litt av hver farge men jeg synes dette gikk bra.
Pyntevottene er strikket i naturfarger. Disse fargene er jo enkle å sette sammen for det blir jo alltid bra. På bilde har ikke Pyntevotten fått knapper men det ble treknapper så det er helt natur.
Sist helg var jeg i Trøndelag og da fikk jeg jo mye strikketidtid på tog. Jeg fikk strikket ganske mye og er godt i gang med et par herresokker. Jeg fikk også strikket endel på den grønne tynne genseren min og skal starte på vrangborden nederst på den. 
Etter jeg kom hjem har jeg strikket på den store blomster jakken/kåpen og bolen er ferdig så det blir endel ermer i ukene som kommer. Det har også blitt noen flere kluter nå i restegarn så det er mye striper. 
I uken som kommer håper jeg å komme i gang med å strikke Moraine genseren eller en som ligner og å få strikket noen prøvelapper til Laidies`Leg-of-Mutton Swetter som er en genser Marie ønsker seg, selvfølgelig en genser fra 1889 så det blir spennende. Så det er planene for denne uken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar