Sider

søndag 13. oktober 2019

Kluter 2

Klutene Klut overbord, På kryss og tvers, Høstløv og rutene ruter.
Det ble bare en klut ferdig denne uken, men da har jeg en samling på fire kluter fra boka Kluter av Bitta Mikkelborg. Tre av klutene er strikket i Mandarin Naturell og en er strikket i Alba. Alle er strikket på pinne 3 mm. Nå har jeg strikket mange kluter den siste tiden og mye av bomullsgarnet er brukt opp. Nå er det bare rester igjen og jeg har tenkt å strikke opp dem fram mot jul så kan det bli noen julegaver til. 
Mysteriestrikken VottsOn. Kosevotten og Pyntevotten.
Denne uken har jeg ikke fått så mye tid til å strikke for kveldene har vært fulle av opplevelser. Men jeg har blitt med på Pinneguri sin mysteriestrikk, VottsOn. Jeg strikker begge parene i restegarn så det har ikke blitt tid til å strikke på noen andre prosjekter.
Ikke har jeg kjøpt noe garn heller selv om jeg har vært på Værbitt fikk jeg ikke kjøpt noe og det er jo for dårlig.
I uka som kommer har jeg tenkt å få litt mer tid til å strikke, etter som jeg skal til Trøndelag blir det timesvis på toget både nordover og sørover igjen med lydbok og strikking. Så da regner jeg å få unna noen prosjekter. I tillegg er det en rolig uke i vente så det må bli bra.
Jeg har ikke startet på noen andre nye prosjekter denne uka bortsett fra vottene men jeg har klart å strikke en prøvelapp i Whistlebare et garn jeg kjøpte i Irland. Nå når den tørker skal jeg regne litt på det og se om jeg må bestille litt mer garn for jeg tror jeg kjøpt litt lite.
Så har jeg planer om å legge opp et par sokker. Det har blitt alt for lite sokker i det siste.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar