Sider

søndag 8. september 2019

Kluter


Da har jeg klart å strikke noen kluter igjen. Alle klutene kommer fra boka Kluter, Strikking hele året av Bitta Mikkelborg. Jeg har strikket flere kluter fra denne boka før og fortsetter bare videre.
Den grå kluten er Stiene klut strikket i Alba Organisk Bomull (farge eb), den rosa er Blomstereng og er strikket i Mandarin Naturell (farge 4627) og den grå er Hyttemur strikket i Mandarin Medi (farge 6030 og en rest rosa). Alle strikket på pinne 3,5 mm. Jeg har litt mer bomullsgarn igjen så jeg klarer noen kluter til, hvis jeg ikke går lei da.
Det var Oslo Strikkefestival i helga på Norsk Folkemuseum og dette er fangsten derfra. Det ble litt garn men ikke i enorme mengder. Norsk Folkemuseum er en fantastisk ramme for denne festivalen. Strikkefestival eller ikke Norsk Folkemuseum er verdt et besøk hvis du er i Oslo.
Vi var der på lørdag og på tross av det litt våte været var det mye folk der. Vi var på foredrag med Selbu Spinneri og det var opplysende på flere måter. Spesielt viktig er vel budskapet om å bruke ull fra norske saueraser.
Denne uken har jeg fått strikket endel og har blitt ferdig med noen små prosjekter og kommet lengre på de store men ikke startet på noen nye ting. Det blir det samme denne uken men jeg skal få strikket nye mansjetter på en jakke jeg strikket til Marie for en stund siden og som hun har slitt ut.
I morgen er det valgdagen så gå å stem, godt valg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar