Sider

søndag 24. februar 2019

Bonnie Birds Knee-Highs

Ja da er strømpene ferdige og de passer som et skudd. Det tok mye kortere tid å strikke disse enn jeg hadde trodd å da blir det flere. 
Mønstret er hentet fra boka Knitting Knee-Highs av Barb Brown. Denne boka fikk jeg fra min gode venn Marit og vi strikker strømpene sammen.
Det er mønster av fugler oppover hele leggen men det vises ikke så godt på mine for jeg valgte flerfarga garn til mønstret. Jeg strikket strømpene i grå Arwetta Classic, kjøpt på Garnbutikken Fortuna, som bunnfarge og Tweedy Todd Sokk med snurr, kjøpt på Oslo Strikkefestival 2016, til mønsterfarge. Begge garntyper som jeg liker godt å strikke med.
Mønstret er på engelsk og kommer i 3 størrelser og med flere varianter. Jeg var stort sett fornøyd med måten det er skrevet på.
I uken som gikk har jeg strikket noe men ikke så mye som jeg pleier i tillegg måtte jeg ta opp et halvt erme på Stripes Ahoy genseren for den ble for vid. Men det rusler å går og jeg har strikket på sokker og gensere og sjalet jeg holder på med. Har også denne uka spunnet litt, blitt ferdig med en hespe og startet på en ny. 
Denne uken blir det å strikke litt på alle prosjektene mine og å starte opp et par nye enkle sokker for å ha i veska.
Det lysner og ettermiddagene blir lengre og det er enklere å få ting unna. Da vi kom hjem fra skogstur i dag så vi at bedene i hagen var full av spirer så da er våren på gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar