Sider

søndag 17. februar 2019

Helleboregenseren


Da er endelig Helleboregenseren av Michele Wang ferdig. Den har vært under arbeid lenge. Genseren er strikket i fire stykker og sydd sammen. Heldig vis for meg har jeg tilgang på en linker, en symaskin for strikketøy. Dette gjør monteringen veldig enkel. Det er ikke min foretrukne måte å strikke genser på men jeg ville følge mønstret på denne. Mønstret er fint og følge og godt beskrevet. Bolen er bare rettstrikk og ermene har et flott flettemønster. Mønstret er ganske komplisert men når jeg først tok meg tid til å sette meg ordentlig inn i det var det ikke så vanskelig og det ble moro å strikke. Genseren ble ganske tynn og gjennomsiktelig og det er litt vanskelig å få helt riktig størrelse den strikkes på denne måten. Ermene ble litt lange men det er til å leve med.
Jeg startet dette prosjektet i en samstrikk på en Engels podcast men det tok litt tid før jeg kom i mål. Michele Wang har mange flotte modeller og det er verd å se på hennes mønster hvis du er ute etter modeller med fletter og strukturmønster. 
Det ble noen feil i flettene mine men det vil nok ikke synes når genseren er på. Jeg fant garn til denne genseren i lagret mitt og det er lenge siden jeg kjøpte det. Garnet heter Mohair og er et dansk garn og inneholder 75% Kidmohair og 25% Merino. Det ser ut som et kamgarn men jeg er ikke helt sikker. Jeg tror ikke det er mulig å få tak i dette garnet lengre. Genseren er strikket på pinne 2,25 mm.
Denne uken har jeg strikket på flere av prosjektene mine og kommet i gang med et nytt Stephen West sjal. Jeg har også spunnet litt og sydd endel, så det går framover.
I uka som kommer skal jeg bli ferdig med de strømpene jeg holder på med, det er ikke så mye igjen. Så skal jeg komme i gang med de sokkene jeg har planlagt. Ellers skal jeg jobbe videre med alle de andre prosjektene og få spunnet litt. Jeg har kjøpt et nytt abonnement fra The Handmade Sokc Sosiety og det først mønstret har kommet. Men jeg må bli ferdig med ed to siste fra i fjor først.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar