Sider

søndag 30. desember 2018

Vinterstjerne

Da er siste paret med sokker i 12i18 ferdig og klare til bruk. Sokkene er Vinterstjerne av Wenche Roald og de har både flerfargemønster og strukturmønster. Når jeg først kom i gang gikk det ganske fort å strikke dem. Men jeg strikket ikke de små flettene slik som beskrevet men laget min egen vri men det er det ingen som ser.
Sokkene er strikket i Arwetta Classic i grå nr 954 og en rest rød. Begge kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Jeg oppdaget at jeg har strikket feil i kanten øverst men var kommet så langt at jeg ikke ville rekke opp så det ble ikke en så bred blondekant på toppen som det skal være og kanten ruller litt ned. 
Da er alle 12 parene i 12i18 ferdige og jeg er veldig fornøyd med å ha kommet i mål med det. Det var bare et par som ikke ble ferdig innen fristen men jeg fikk strikket etter det paret også. Neste år blir jeg ikke med på alle 12 parene men vil velge ut de jeg synes ser morsomme ut å strikke. 
I jula har jeg fått strikket ganske mye og flere prosjekter er ferdige eller nesten ferdige. Jeg har startet på et nytt par sokker og er klar for en ny genser som kommer på pinnene i løpet av uken. Jeg har også kommet i gang med å spinne litt men syprosjektet mitt ligger der å ser på meg. Jeg har klart å lage et mønster da så etter nyttår må jeg komme meg en tur på Stoff og Stil å få kjøpt litt stoff. Etter nyttår må jeg også komme i gang med litt reparasjoner av votter og hansker som har fått hull men det er litt tiltak.
Nå har sola snudd å jeg er klar for lysere tider selv om det tar litt tid før vi merker at det blir lysere vet jeg det og er glad for det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar