Sider

søndag 9. desember 2018

Enkle sokker igjen....

Et par med enkle sokker i Norogarn har vært med meg i vesken og blitt strikket på i små pauser i livet og nå er de ferdige. Sokkene er strikket slik jeg vanlig vis strikker enkle sokker da passer de foten min. Her har jeg strikket 2 rett og 2 vrang på baksiden helt ned til starten av hælen.
Norogarn er et Japansk garn og sokkegarnet deres heter Kureyon Sock Yarn og inneholder 70% ull og 30% nylon. Det er et entrådsgarn og litt merkelig i konstruksjonen. Det har lange fargeskift og er veldig drøyt. Litt usikker på hvor jeg har dette garnet fra.
Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene jeg har på gang og fått to nye prosjekter på pinnene. Jeg har lenge tenkt på å strikke meg et par luer og i helgen har jeg startet på begge. Luer er så kjappe å strikke og jeg har mange nøster som passer til lueprosjekter. Luene strikker jeg uten mønster etter som jeg har hode som en liten unge er det lettere å regne ut mønstret selv for jeg må forminske alle mønstrene jeg liker. 
Da har jeg klart å komme i mål på Ravelryutfordringa og har 40 prosjekt ferdig. Så i løpet av desember får jeg vel ferdig 4-5 ting til så da er jeg godt i mål.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar