Sider

søndag 6. januar 2019

Nightshift


Jeg har bestemt meg for å strikke mer med det garnet jeg spinner selv og her er det første prosjektet 2019.
Det er Nightshift av Andrea Mowry. Jeg fikk tips om at dette sjalet var fint å strikke med selvspunnet garn på en podcast. Tror det var The Yarn Hoarder podcast og prøvde det. Jeg var litt skeptisk mens jeg strikket det for det kjentes litt tett og tungt ut. Jeg vurderte å skifte til tykkere pinner men bestemte meg for å kjøre på. Etter at jeg har vasket og blokket det er jeg veldig fornøyd. Jeg strikket så lenge garnet holdt så det ble ikke nøyaktig like stort som i mønstret.
Mønstret er godt skrevet og enkelt å følge og man kan strikke det så stort du vil eller har garn til.
I mønstret er det seks farger men jeg valgte å bruke fire farger.
Legger inn bilde av garnet og fiberen for å illustrere hvor forskjellig det blir fra fiber til ferdig produkt. Fiber kjøper jeg litt her og der hvor jeg finner det men har ikke et stort lager.
Noe av dette garnet startet jeg på i 2014 og det siste ble ferdig i 2018 så det er en blanding av gammelt og nytt.
Den siste uken har jeg strikket litt på mange ting Helleboregenseren, Blomsterjakke, enkle sokker, HoneyBeeDanceSocks og Stripes Ahoy genseren i tillegg har jeg spunnet litt og heklet litt. Jeg har startet opp et nytt prosjekt, et par lang strømper, en samstrikk med Marit som vi har hatt planer om lenge.
 Jeg planlegger å fortsette å strikke litt på alt neste uke og så da blir vel ingen ting ferdig.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar