Sider

søndag 23. desember 2018

Lue 2.

Da ble det en lue til før jul. Denne er også strikket i to tråder. Leine Merino som jeg har farget selv og Kid-silk fra Drops. Merinogarnet kjøpte jeg i nettbutiken til Leine Merino i 2014. Jeg brukte ca 50 gr merino og en rest Kid-silk. Jeg strikket ikke etter mønster men fant fletten i boka Flettestrikking av Lynne Watterson. Veldig enkel og grei å strikke og det gikk veldig fort, to kvelder. 
Jeg trodde dette garnet ville bli for fargerikt for meg men jeg synes den ble bra. Den rosa Kid-silktråden demper fargene litt. Lua passer godt på hodet og den er god og varm. 
Marie stiller igjen opp som model.
Da er jula her og alt er klart for julefeiring og fridager. Jeg har tenkt å komme i gang med både spinning og sying i juleferien så får vi se hvor langt jeg kommer. Det er ikke alltid jeg får til alt jeg planlegger men, men.
Jeg satser på å bli ferdig med desembersokken i 12i18 i romjula og å få strikket litt på de andre prosjektene mine i tillegg til å starte opp noen nye.
God jul alle sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar