Sider

søndag 9. september 2018

The Coziest Memory


Da er mitt første pledd ferdig. Mønstret er The Coziest Memory og det er strikket av sokkegarn, rester etter alle sokkene jeg strikker. Det er strikket på pinne 2,5 mm og ble ca 130x145 cm. Dette er hyggelig strikking og det er fint å få brukt opp restegarnet som hoper seg opp. Jeg startet i april 2017 med dette teppet så det ble litt over et år før det ble ferdig. Teppet blir litt tungt men deilig på kalde vinterkvelder. Jeg festet tråder etter hvert så da den siste ruten var ferdig var hele teppet klart til bruk.
Men det vil jo fremdeles bli rester så jeg startet opp med et nytt teppe, heklet denne gangen. Jeg er ikke så flink til å hekle så vi får se hvordan dette går. Det er bestemorstriper og jeg bruker ikke mønster på dette for det er så enkelt.
Da jeg var på Løkken sist helg fikk jeg kjøpt meg nye pinner. Jeg var innom Garnbutikken Fortuna og fikk tak i strømpepinnesettet fra Lykke og er i gang med et par sokker på de nye trepinnene. Det er veldig fine pinner og selv om jeg ikke er en stor fan av trepinner liker jeg disse så langt.
Var også så heldig å få denne garnpakken fra min gode venninne Ingrid og vurderer å strikke sjalet Take it all med det.
Jeg har strikket endel de siste to ukene på alle prosjektene mine. Fortunakofta, Helleboregenseren, Vertices Unite og julisokken i 12i18 i tillegg har jeg startet opp septembersokken i 12i18 og en klut. Når jeg har så mange store prosjekter må jeg legge opp til noen små så jeg blir ferdig med noe.
Ellers har jeg tenkt å få sydd litt denne uken og komme meg videre på de store prosjektene mine. Nå er jo høsten her selv om det fremdeles er varmt og det er lettere å få ro til å strikke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar