Sider

søndag 30. september 2018

Sokkene Minipetini

Da er Minipetini, septembersokkene 12i18 ferdige. De er strikket i diverse rester Hot sokcs, Wollmeise, Aewetta classic og Dibadu. Da ble de litt mer fargerike enn oppskriften tilsa men jeg fikk brukt mange små rester. Strikket på pinne 2,25 og det gikk superfort å strikke disse. Mønstret er laget av Ellen H. Bergsrønning og er å få kjøpt som enkeltmønster på Ravelry. Nå er jeg klar for oktobersokken og har funnet fram garn og kjøpt mønster så det er bare å sette i gang. 
Ukene går og nå er vi inne i høsten for alvor. Dagene blir kortere og kaldere og jeg har funnet fram ullkoftene og genserne mine. Det er også en fantastisk tid til å starte på mange nye prosjekter og denne uken har jeg startet på en jakke av Christel Seyfarth som jeg kjøpte garn til på Fanø da jeg var der for 2 år siden. Nå er jeg i gang men dette er et stort prosjekt som kommer til å ta lang tid. 
Nå har jeg kommet til 76% på Ravelryutfordringen min og er godt i rute.
På pinnene har også to par sokker, Fortunakofta der jeg snart har kommet til ermedelingen, Helleboregenseren der bolen nå er ferdig og jeg har startet på første erme. Det er fletter på hele ermet og det er dette jeg har sett frem til. Alle disse prosjektene har fått noen omganger denne uken. 
Neste helg er det Midtnorsk strikkefestival og da blir det forhåpentlig vis mye strikking på toget oppover og nedover, ikke så mye under festivalen etter som jeg skal hjelpe til i Fortuna sin salgsbod.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar