Sider

søndag 26. august 2018

En fargerik uke.


Denne uka har jeg klart å bli ferdig med tre prosjekter og fått strikket litt på alle de andre prosjektene mine.
Disse sokkene er helt enkle sokker og de er strikket som jeg alltid strikker enkle sokker etter mønstret Sirupsokk. På disse sokkene er det garnet som er viktig og jeg synes det er så fine farger. Garnet er Arwetta classic, håndfarget og det har ligget i lagret mitt siden 2014 så det var på tide å bruke det. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Det var først når jeg nøsta det opp jeg så hvor fint det egentlig er og disse sokkene skal jeg ha selv. Strikket på pinne 2,25 mm.

Litt spinning har det også blitt. Denne fiberen er fra Tree Waters Farm og fargen heter Shade Tree Revival. Fargerik og fin BLF fiber og veldig god å spinne.
Etter som det er så mange og skarpe farger på denne fiberen bestemte jeg meg for å kjedetvinne garnet. Dette for å holde fargene fra hverandre ellers ville det ha blitt litt rotete etter min smak. Så jeg prøvde å spinne ganske tynt etter som det blir tretrådsgarn og det gikk ganske bra. Det ble 274 meter og 113 gram.
I uken som gikk fikk jeg unna endel selv om jeg måtte ta opp litt kom jeg i mål med noe. Nå har jeg mange store prosjekter på pinnene og det går jo litt sakte å få ferdig. Så denne uken kan jeg starte på nye småprosjekter. Jeg er litt usikker på om det blir flere sokker, votter, lue eller kluter vi får se.
Selv om det fremdeles er sommer her i Oslo banker høsten på døra og snart må vi på med votter og ullsokker. Å jeg gleder meg til det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar