Sider

søndag 19. august 2018

Spinne, spinne spinne

 Denne fiberfletten fra Tante ull fikk jeg av min gode venn Marit som hun kjøpet på Trønderrokktreffet tidligere i år.
100 % Polwarth og 100 gram.
Det ble til denne hespen på 341 meter/100 gram Den er 2 ply, det vil si to trådet tvunnet sammen. Veldig fornøyd med denne hespen og den passer perfekt inn i samlingen min. Hva jeg skal bruke den til vet jeg ikke ennå. For tiden flyr hespene av rokken og jeg er virkelig i flytsonen på spinninga. Men de fiberflettene jeg har kjøpt i det siste er bare så fine.
Her er juni, juli og august hespene i Fortuna sin sokkegarnklubb og den siste kom denne uken og nå er det bare å finne ut hva de skal bli. Juni og augusthespen er garn jeg godt kunne valgt ut selv mens julihespen er ulikt det jeg velger. Det er det som er så bra med slike klubbe jeg får prøve garn som ligger litt utenfor sonen min.
Ingen nye prosjekter er kommet på pinnene denne uken og det er bra. jeg har brukt mest tid på å strikke hæler på augustsokkene Ethos der jeg synes det er mye jobb og mønsterlesing for en hæl. Litt strikking på Fortunakofta og "ventesokkene" har det blitt men ellers har det blitt lite progresjon på de andre prosjektene. Men denne uken......


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar