Sider

søndag 29. april 2018

Jumper til Marie

Da er endelig denne jumperen ferdig. Den ble det litt mer arbeid på enn jeg forutså. Jeg strikket hele bolen, å sløv som jeg er målte jeg ikke og den ble alt for stor. Da var det bare å rekke opp å starte på nytt. Men her er den å jeg er fornøyd.
Mønstret heter Jumper med kniplingsmønster og er hentet fra boka Vintagestrikk av Silje Een Amoriza og Ingrid Myrstad. Mønstret er opprinnelig fra 1947 og kommer i en størrelse. Etter som jeg ikke strikket med anbefalt garn strikket jeg den med mindre masker enn det stod i oppskriften (den andre gangen). Jeg måtte også tegne hullmønstret på framstykket for jeg foretrekker å strikke etter diagram. Men når det var gjort gikk det fint å strikke dette mønsteret.
 Har jeg lært å strikke prøvelapp nå? Håper det.
Garnet jeg har strikket med er Arwetta classic som jeg har kjøpt i
nettbutikken Lykkelighandel.no. Garnet inneholder 80% superwash merino og 20% nylon. Marie liker dette for da er det bare å vaske den i maskinen. Jeg derimot har vært litt skeptisk til å bruke dette garnet til plagg etter som jeg ikke er så glad i nylon i klær. Men den er deilig å ha på og garnet er godt å strikke av. Det er også et garn som fremhever hullmønstret og viser det godt.
 Jumperen er strikket på pinne 2 mm og 2,5 mm.
Da er det vel på tide å starte på en ny genser, til meg selv denne gangen. Jeg har tenkt å ta utgangspunkt i Oktobernatt men gjøre noen endringer. Den skal jeg strikke Holst Nobel. Det har også kommet maisokker i 12i18 å de må jeg starte på snart.
Denne uken har jeg bare strikket på jumperen over og ikke kommet lengre på de andre prosjektene mine. Så i uken som kommer skal jeg strikke på mange forskjellige prosjekter og nyte strikking og våren. Mai er jo fylt av fridager å da ser jeg frem til å få strikket mye.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar