Sider

søndag 15. april 2018

Bøvertun med rundfelling

Da er jeg ferdig med Bøvertunkofta, men etter som den er strikket i et tynt garn blir det mer en jakke.
Som dere ser på bildet er den for stor for meg men det er ikke jeg som skal ha den. Håper den passer når den kommer dit den skal.
Jeg har strikket den i Holst Noble som er et litt merkelig garn. Det er veldig tynt men det forandrer seg når det blir vasket og mønstret her anbefaler Mini Alpakka fra Sandnes som virker mye tykkere. Garnet er drøyt og plaggene blir myke og deilige å ha på. Det som kan være utfordringen med dette garne er at uttaket i rundfellingen kan bli litt synlig. Det grå er kjøpt fra Holst i Danmark og det rosa fra Garnbutikken Fortuna (men de har sluttet å føre det).
Mønstret er hentet fra Kofteboken den store koftejakten av Sandvik & Samsøe. Jakken er strikket ovenfra og ned. Jeg liker det helt greit men jeg synes ermene er litt utfordrende med denne strikkemåten. Mønstret er enkelt å følge og alt er greit beskrevet. Tror jeg må strikke flere kofter fra denne boka.
Denne uka har denne jakken blitt montert, jeg er nesten ferdig men lua jeg strikker på, jumperen til Marie har jeg jobbet en hel del på og sokkene jeg strikker på har fått noen omganger. Etter som det har vært supert vær i helgen har jeg sittet ute å strikket på Linegenseren for det er bare rettstrikking så den har fått mange centimeter. Og det har ikke kommet noen nye prosjekter på pinnene.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar