Sider

søndag 6. mai 2018

Skedaddle nr 4 i 12i18

 Skendaddle er aprilsokken i sanstrikken 12i18 som Garnbutikken Fortuna har i hele år. Mønstret er laget av Lena Gjerald og er et gratismønster på Ravelry. Dette er et par enkle sokker med en flette midt bak. Sokkene er enkle å strikke og fletten gir sokken et særpreg. Sokkene har ikke helt passform etter mine føtter, de ble litt for brede. Jeg kunne jo ha lagt opp litt færre masker men så liker jeg å strikke etter mønstret i disse samstrikkene. Så blir det en fin gave. 
Jeg har strikket sokkene i Guld merino i fargen Indigo. Garnet inneholdet 80%merino og 20% nylon. Dette er et dansk garn som er plante-og håndfarget. Dette er et av mine favoritt sokkegarn. Disse hespene er kjøpt i Guld sin nettbutikk. Denne fargen svertet litt når jeg strikket av det.
Litt spinning har det også blitt. Dette er et hespe i 100% ull Cheviot som jeg farget sommeren 2017. Fargen heter Sommernatt og er ca 50 gr og 147 meter. Er litt usikker på hvor jeg kjøpte fiberen.
Nå har jeg kommet i havn med en del prosjekter og kan starte på noen nye, det er vel ikke noe som er bedre enn det. Sommergenseren i Linegarn er straks klar og det går framover med de små prosjektene mine. Nå kommer maisokkene snart på pinnene, de skal jeg strikke i Vividgarn. Klutene til Kirsti er snart ferdige og jeg har strikket mye på The Coziest Memory, det begynner å bli stort å vanskelig å håndtere.
 Nå vurderer jeg om jeg skal legge opp til en genser til eller om det er et sjal som skal på pinnene. Det er en stund siden jeg strikket et sjal nå.
Da er det bare å nyte våren, i dag har det vært strålende vær her i Oslo og bjørka har blitt grønn i løpet av dagen. Må vel bli noe grønt som kommer på pinnene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar