Sider

søndag 22. oktober 2017

Samstrikksokker

 I sommer farget Johanna, Oda, Marit og jeg sokkeflak. Vi bestemte oss for å strikke sokkene sametidlig. Vi startet midt i september og nå er mine sokker ferdige. Johanna og Ellen (som strikket av Oda sitt flak) ble ferdig på en liten uke og jeg er ferdig nå.
 Sokkene jeg strikket heter Nobby og er designet av Gudrun Neumann-Mack og har flettemønster bak og rett og vrang fram. Mønstret er lett å lese og enkelt å følge. Mønstret ligger ute gratis på Ravelry. Jeg har strikket av hennes mønster før og er veldig fornøyd med dem. Gudrun Neumann-Mack har mange flotte sokkemønster så det er absolutt verd å ta en titt på hennes Ravelryside. Garnet er litt for urolig til at mønstret kommer godt fram.
Sokkeflaket jeg strikket disse sokkene av  hadde ganske mørke felter så jeg trodde sokkene skulle bli mye mørkere men fargene ble klare og ganske lyse. Garnet vi farget på er Arwetta Classic, et kjent og kjært garn.
Det har vært Oslo Strikkefestival i helgen så jeg har fått kjøpt litt garn. Jeg fikk tak i garn fra Ninapetrina, Garnsurr, Kettel Yarn, Brooklyn Tweed og Vivid Yarn fra Garnbutikken Fortuna. Jeg var ikke med på kurs men var ute på Norsk Folkemuseum og møtte kjente Ann Kristin og Laila fra Å og Marit og Ellen fra Løkken Verk å det er jo alltid trivelig. Det var mye fint garn der og masse strikke- og handleglade damer.
I dag har jeg farget garn og prøvd ut noen teknikker. Og det ble fargerikt.
Denne uken har jeg jo blitt ferdig med et par sokker og da er det lov til å legge opp et nytt prosjekt. Nå skal jeg strikke kluter til Oda. Det skal bli fire stykker og den første er halvferdig. Loppa, Sommersjalet og hanskene jeg strikker på går sakte men sikkert framover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar