Sider

søndag 1. oktober 2017

Lua Flora x 2

I sommer var Ellen , Marit og jeg en tur til Verdal og besøkte designeren Marion L. Rindsem. Det var et hyggelig møte med en dyktig dame. Jeg kjøpte en garnpakke av henne med mønster på lua Flora og blått garn. Garnet til den blå lua er Knit Me Merino og inneholder 80% merino og 20% babyalpakka. Lua er god og varm, mønstret er godt skrevet(men det er en feil på diagrammet). Den er enkel å strikke og er ferdig på en kveld eller to. 
Ingrid ønsket seg også denne lua, så da strikket jeg to. Lue nr. 2 er strikket i Sublim som er 100% merinoull. Det er første gangen jeg prøver Sublim og jeg likte det godt. Garnet er kjøpt på garnbutikken Sartunia Garn her i Oslo. Et godt garnet å strikke av mykt og deilig. Lua til Ingrid passet ganske bra, men garnet er litt tungt så den henger litt bak.
Denne uka har jeg brukt mye tid på å strikke ferdig teppet Norsk Sommer men er ikke helt ferdig. Håper å bli ferdig i kveld. Jeg har også spunnet ganske mye og det er moro.
I uken som kommer håper jeg å komme meg videre på Loppa og de andre prosjektene jeg holder på med. 
Takk til Ingrid som stilte opp på bildet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar