Sider

søndag 15. oktober 2017

Garn,garn, garn.....

 I det siste har det blitt litt spinning og det blir stadig nye hesper, som jeg fyller opp lagret med.
Denne heter "Hvorfor ble det pastell" og er en 100% merinofiber som jeg har farget selv for en stund siden. Det ble 334 meter og 100 gr, WPI 15.
 Denne hespen heter "Høsten er på gang" og inneholder 80% merino og 20% silke. Det ble 321 meter og 100 gr, WPI 18. Det ble et mykt og fint garn som nok kommer til å bli et sjal. Fiberen til begge hespene er kjøpt på Spinnvilt.
Sist helg var det garnfarging som var i fokus og dette er resultatet hespet opp. Nå er det snart klart for en ny runde og noen nye teknikker skal prøves ut.
Denne uken er det bare å fortsette med Loppa, et par sokker, et sjal og et par hansker å jeg håper jeg blir ferdig med noe i løpet av uka. Det er også ny fiber på rokken som jeg gleder med til å få ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar