Sider

søndag 4. desember 2016

Stray Cat

Et par sokker i Stray Cat sokkegarn er ferdig. Disse sokkene ville jeg ikke ha noe annet mønster på enn det garnet lager. Garnet er i flere farger og gir jevne striper på sokkene. Det er et godt garn og strikke med og det har fine klare farger. Dette nøstet kjøpte jeg for lenge siden på Garnbutikken Fortuna, grunnen til at jeg ikke har strikket av det før er vel at nøstet er så fint at det er synd å bruke det opp. Men i sommer kjøpte jeg et nytt nøste så da spretta jeg dette. Jeg bruker ikke mønster når jeg strikker enkle sokker som dette men jeg noterer underveis slik at begge sokkene blir like. Har startet på et par makne sokker i Opal (tror jeg, et gammelt nøst uten lapp) og har planer om å skrive ned og lage et mønster. Dette er sokker av enkleste slag men med fint garn blir sokkene fine uten mye trådfesting.
På lørdag skulle jeg til byen en tur og etter som det var spinnelørdag på Spinnvilt i Oslo dro jeg ned litt tidligere for å stikke innom der. Da fikk jeg spunnet endel på håndteinen og hadde en hyggelig prat med Tove. Det resulterte i litt ny ull, tre pakker med Corriedale tops. Syv farger i hver pakke. planen med denne ulla er å bruke den på blandebrettet sammen med noe jeg har fra før. 
Den siste uka har jeg spunnet endel så snart kommer det litt resultat fra rokken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar