Sider

søndag 18. desember 2016

Tilda-kåpen

Ettersom Signe ikke er inni kåpa er ikke bildet så bra.
 Til jul i 2015 fikk jeg flere strikkebøker blant annet Klompelompe, strikk til baby, barn og voksen. Tilda-kåpen fikk jeg lyst til å strikke med en gang. Så til jul i år skal Signe få ny kåpe. Den er strikket på tykke pinner og med dobbelt garn så det går fort å strikke den. Greit mønster, lett å forstå. Kåpen er strikket i Lille Lerke fra Dalegarn, Tweed og Tynn Merino fra Sandnes garn. Garnet kjøpte jeg på Made By You på Orkanger. Det eneste med denne kåpen er at den er ganske tung, men det er et ytterplagg så det må kanskje være slik. Rundt livet og midt på ermene er det belter med kurvstrikk. Jeg har ikke strikket kurvstrikk før så det måtte jeg lære meg. Det er ikke vanskelig men det tar litt tid å utføre.
Har valgt å kjedetvinne dette garnet for å holde fargene fra hverandre.
Det har blitt litt spinning denne uken også. Fiber fra Three Waters Farm. Fiberen var veldig fargerik så jeg valgte å kjedetvinne garnet. Da blir det tretråds og litt tykkere enn vanlig.Fargen heter Birds in Holly og inneholder 85% Polwarth og 15% Tussah Silk. Mykt og godt garn. 276 meter og ca 110 gram. DK tykkelse. Dette må nok vente litt før jeg får brukt det. Som vanlig er fiberne fra Three Waters Farm veldig gode å spinne.
Blir mye garn og pinner når tre jakker er i fokus.
 I ettermiddag har Marit, Thale og jeg sittet sammen med Sinnasaujakkene våre. Nå er det knappestolper og oppklipping igjen (ikke for meg da, jeg mangler fremdeles et erme). Men nå er jakkene snart ferdige, jeg satser på å bli ferdig i juleferien. Det blir moro å se alle jakkene på. Så er det bare å finne et nytt prosjekt vi kan strikke sammen.
Marit plukker masker.




2 kommentarer:

  1. I min jakt på informasjon om spinning, oppdaget jeg bloggen din. Det blei et inspirerende møte :-). Du lager mye fint, og har en vinkling på aktivitetene dine som jeg gjerne vil lese mer om. Så da følger jeg bloggen din, om du ikke protesterer :-). Kåpen er helt helt nydelig!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å høre Margrethe. Det er bare å følge.Takk for det.

    SvarSlett