Sider

søndag 11. desember 2016

Spinne, spinne , spinne


I det siste har jeg fått spunnet mye. Denne hespen heter Lingering Ligth og kommer fra Three Waters Farm. Jeg bestemte meg for to-tråds garn på denne for fargene var duse og gikk fint i hverandre. Jeg ble veldig fornøyd med denne hespen og liker fargene kjempegodt.  Det ble 496 meter og ca 100 gram. Etter som jeg har sluttet å abonnere på fiber fra Three Water Farm er det snart slutt på fletter derfra. De fleste flettene jeg har fått derfra har jeg likt veldig godt så det er mulig jeg må abonnere igjen. Tror det må bli et sjal av denne hespen. Jeg må finne noen fine mønster som passer til denne mengden garn etter som jeg har mange hesper selvspunnet garn på litt over 100 gram.
Denne hespen har jeg spunnet på håndtein og tvunnet på rokk. Denne fiberen fikk jeg av en venninne for lenge siden og har spunnet på den lenge. Jeg spinner sjelden på håndtein når jeg er hjemme da spinner jeg på rokk. Men jeg har med teinen når jeg er på ferie og ofte på spinnetreff. Rokken er litt tung å bære på. Denne hespen ble supermyk og fin men det er de fineste fibre i den, Merino(60%), jak(20%) og silke(20%) og den er fra Spinnvilt. Hespen er på 281 meter og ca 50 gram. Dette er også et garn som passer til sjal etter som det er så mykt og fint.
Den siste hespen jeg har er en liten hespe med en-trådsgarn, fiberen er en prøve fra preppekurset jeg var på for to uker siden. Litt usikker på hva den inneholder men det er hovedsaklig ull av ulike typer og litt "bling". Det er første gang jeg prøver meg på en-tråds garn men det gikk greit. Ble kanskje litt mye tvinn innimellom men det får gå. Når jeg vasket hespen puttet jeg den i varmt og kaldt vann, etter råd fra Tove på Spinnvilt, slik at hespen ble litt tovet så den ikke skal bli for skjør. Hespen ble 140 meter og ca 50 gram. Dette var av tullene jeg laget på blandebrettet.
Jeg har masse strikkepinner og har lenge tenkt på å få litt orden på dem. Så sist uke var jeg en tur på Nøstet Mitt og kjøpte meg en mappe til rundpinnene mine. Den ble i minste laget men jeg fikk stappa inn det meste. Men jeg må vel innse at jeg trenger en til. Det ble mye bedre enn det har vært.
Og ettersom jeg har så mye pinner kjøpte jeg likegodt et sett med nye pinner. Dette er utskiftbare pinner og det liker jeg godt. Har ikke fått brukt dem så mye ennå men det jeg har prøvd virker bra(de grønne pinnene mangler for dem bruker jeg). Det er lette pinner i plast fra KnitPro med kabler(heter det det?) i forskjellige lengder. De er fine å se på og har en eske å være i når de ikke er i bruk, det er fint.
Denne uken fikk jeg pakke i posten. Boka Knitting Knee-Highs. Den kom fra Marit, det er så mange fine strømper i den. Takk, takk, takk Marit nå blir det en ny samstrikk på oss.
Jeg har strikket mye denne uken men har ikke blitt ferdig med noe. Håper jeg klarer å komme i mål til neste helg med noe. Tilda-kåpen skal være julegave så jeg må bli ferdig med den snart, men som så ofte den siste tiden ble det for lite garn. Så til uken må jeg få tak i mere å strikke på.









 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar