Sider

søndag 9. oktober 2016

Alvelyskoften


Da er jeg endelig ferdig med Alvelyskoften av Knit Me som jeg startet med i sommer. Dette var en samstrikk med Garnbutikken Fortuna. Den skulle vært ferdig i august men det ble oktober før jeg klarte å bli ferdig. Til mitt forsvar kjøpte jeg for lite garn og butikken var utsolgt så jeg måtte vente litt på det. Garnet jeg har brukt er Knit Me Lux 50% Merino, 40% Babyalpakka og 10% Mulberry silke. Garnet er supermykt og fint og veldig godt å strikke med. Jeg brukte pinne 2,5 mm på vrangborder og 3 mm på resten. 
Mønstret er godt å strikke etter og har knappestolpe løsning som jeg ikke har strikket før. 
Da jeg startet var jeg så sikker på at jeg skulle ha mange farger og at gul skulle være en av dem. Etterhvert som jeg strikket ble jeg litt mer usikker på fargevalget, og mengden farger. Spesielt når jeg så alle trådene som skulle festes. Men nå når den er ferdig er jeg veldig fornøyd selv om det ikke ser slik ut på bildet. Jeg brukte gullfargede knapper på jakken de passer ikke hvor som helst men her var de fine.

Det er tid for å gjøre ferdig ting som har ligget en stund. Det er vel høsten det. Endelig har jeg spunnet ferdig den mørke brune ulla jeg kjøpte på Shetland i fjor. Nå skal den tvinnes til totråds garn. det er lenge siden jeg har fått spunnet noe men nå håper jeg at jeg er i gang igjen.
Sinnasaujakka går det sakte men sikkert framover med og til uka skal jeg starte på sjalet som jeg kjøpte på Fanø. Det gleder jeg meg til.
 

1 kommentar:

  1. Kofta di ble kjempefin! Jeg må også prøve bli ferdig snart...
    Gleder meg til å se Shetlandsgarnet ditt!

    SvarSlett