Sider

lørdag 11. juni 2016

Sjalet Hildegunn


Da er jeg ferdig med sjalet Hildegunn av Ann Myre alias Pinneguri. Sjalet er en samstrikk med Garnbutikken Fortuna og strikket i Woollmeise Twin. Mønstret er lett og følge og enkelt å strikke. Jeg skulle ha byttet på fargene så slik at kornblomst har kommet bedre frem. Ellers er jeg godt fornøyd med sjalet og fargene. Wollmeise Twin er godt garn å strikke med og det kommer i mange fine farger. Den litt motvillige modellen min har kommet hjem så nå slipper jeg å være modell selv en liten stund.
Sjalte ble ganske stort men det tok ikke så lang tid å strikke det. Nå er det bare å legge det ut på Instagram å starte et nytt prosjekt.
Det siste prosjektet jeg har startet på er sjalet Aisling som jeg strikker i et garn jeg har spunnet selv og i Sandnes Lanett babyull. Litt usikker på babyulla så vi får se om jeg jeg bytter den eller ikke.
Garnet jeg har spunnet heter June`s Glow og er fra Three Wathers Farm. Det er 60% Polwarth og 40% Tussah Silk.
Så har jeg startet på Farmor Olines vanter. Farmor strikket slike til meg og de ander søskenbarna mine. Mine er helt utslitte så jeg vil strikke nye. jeg vet ikke om Farmor fulgte et mønster eller om hun fant på mønstret selv, men jeg lager et nytt mønster i alle fall så har jeg det. Disse strikkes i Ask frå Hillsesvåg Ullvarefabrikk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar