Sider

lørdag 25. juni 2016

Sparkebukse til lille Mogens.


Lille Mogens som ikke har kommet til verden ennå skal ikke fryse i vinter for jeg har strikket bukse til han. Buksen er strikket i Dale Babyull som er kjøpt på Nøstet Mitt på Ski. Mønstret er fra et Sandnesgarnhefte som er gått ut. I mønstret vil de bruke Mini Alpakka men jeg liker Babyull bedre. Fargene jeg har brukt er lys blå 5931 og grå 0004. Mønstret var fint å følge og Dale Babyull er et godt garn å strikke av. Knappene er kjøpt på Stoff og Stil og det var en uhorvelig mengde knapper som skulle til. Så får jeg bare håpe Linn gidder å kneppe opp og igjen. Buksa er strikket i 6 mnd. Da er det vel bare å starte på jakken og håpe han slipper å hete Mogens.


Endelig har jeg klart å få garn av rokken. Dette er ull fra Three Waters Farm og som vanlig er det nydlige farger og super kvalitet. Denne fargen heter Marple Leaf Rag og inneholder 60% Polwarth og 40% Tussah Silk. Den har stått en stund på rokken men i natt fikk jeg tvunnet den ferdig. Det ble to hesper på 261 m og 258 m. og veier til sammen ca 110 g. WPI 13=DK tykkelse. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. grunnen til denne spinneinspirasjonen er ny spinnering på den nye butikke til Spinnvilt i Oslo. Første møte var på onsdag og det var veldig hyggelig og jeg fikk meldt meg på preppekurs i november, gleder meg.


Etter mye om og men har jeg klart å finne garn som passer sammen til sjalet Aisling som jeg starte på for en tid tilbake. Jeg bestemte meg for å bruke garn jeg har spunnet selv og finne noe som passet sammen med det i lagret mitt. Det var mye vanskligere enn jeg trodde, etter mange forsøk med Junes Glow ga jeg opp det og fant et annet garn jeg har spunnet istede. Clear Light Dawning fra Three waters Farm det inneholdet mer lilla så det var litt enklere å finne noe som passet til. Det ble Silkbloom Fino fra BC garn som jeg kjøpte på Grünerløkka garn for en tid tilbake. Så da er jeg kommet et godt stykke på det.


 Det har vært et slit i det siste å finne garn som passer til mønstret, garn som passer sammen og pinner som passer til garnet.Også hanskene jeg strikker på for tiden har blitt tatt opp flere ganger da jeg ikke har blitt fornøyd med fargene, strikkefastheten og størrelsen. Men det ser ut som om det løser seg nå. Det blir Ask som er kjøpt på Garnbutikken Fortuna men med tynnere pinner så får vi se.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar