Sider

onsdag 25. mai 2016

Sokker i Noro

Noro garnet Kureyon Sock Yarn er et garn i 70% ull og 30% Nylon. Dette garnet er et garn jeg liker veldig godt og som er litt ulikt annet sokkegarn. Noro er et Japansk garn og kommer i mange kvaliteter. Disse sokkene er fra boka Strømper strikking hele året av Bitta Mikkelborg og heter O`Malley. Mønsterfargen er en rest Fabel fra Garnstudio. Sokkene ble for store til meg men passet perfekt til Olav som da måtte stå modell om enn noe motvillig.
Sist jeg var på Løkken Verk måtte jeg jo innom på Garnbutikken Fortuna som vanlig. Ellen har for tiden en samstrikk av sjalet Hildegunn av Ann Myre. Jeg måtte jo bli med på det og kjøpte meg to nøster Wollmeise Twinn og satte igang. Woolmeise kommer i mange kvaliteter og er nytt på Fortuna. Fortuna er den eneste butikken i landet som fører dette garnet. Her er en lenke der Ellen presangterer butikken sin. Har ikke strikket med dette garnet før så det blir morro.
Jeg har mange planer for tiden og en av dem er å lage mønster på votter. Det er jeg igang med innspirert av mønsterbøker fra Shetland og Norge. På Shetland fikk jeg kjøpt flere mønsterbøker der gamle mønster er samlet. Mønstret er tegnet men jeg har ikke kommet igang med strikkingen enda.

Da jeg var på Shetland i fjor høst kjøpte jeg garn til en jakke og denne boken med oppskrifter på jakker og gensere med yokes av Kate Davis. Kate Davis har mange vakre designs og veldig fine bilder, vel verd å ta en titt. På Shetland er det ganske vanlig å strikke de ensfargede bolene og ermene på strikkemaskin og så strikke yokesen for hånd, det har jeg tenkt å prøve. Jeg har kommet så langt at jeg har tegnet/skrevet et mønster. Nå er det prøvelapp som står for tur.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar