Sider

søndag 3. april 2016

Lue til Iver.


Til jul fikk jeg Klompelompeboka Strikk til baby, barn og voksen og nå var det tid for å finne noe i den å strikke. Ettersom jeg har en veldig kjekk venn ble det baby-kjekkaslue til Iver. Lua er strikket i Merinoull fra Sandnesgarn. Strikket på pinne 4. Lua passet perfekt til en perfekt gutt som villig stilte opp som modell. I denne boka er mønstrene inndelt i nivåer og dette var nivå 2. Mønstret er enkelt og følge.
Garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Det er et godt garn å strikke av og ettersom det er ganske tykke,etter min mening da. Gikk det fort å strikke lua, jeg strikket den på bilturen fra Oslo til Løkken Verk i påskeferien. Mønstret er enkelt å strikke og gir fin struktur.
Jeg har også blitt ferdig med et par votter etter påske. Det er Vott med raud tråd fra boka Norske vottar og vantar av Annemor Sundbø. Som jeg har beskrevet tidligere er mønster fra denne boka helt utmerket. Vottene er strikket i Ask fra Hillesvåg ullvarefabrikk kjøpt på Garnbutikken Fortuna og strikket på pinne 2 som gir tette og gode votter. Jeg strikket med diverse restegarn.
Da har jeg kommet igang med det nye sjalet Semele av Åsa Tricosa i Rowan fine lace kjøpt på Nøstet Mitt på Storo for lenge siden. det er deilig å strikke hullmønster igjen for det er en stund siden. Men dette kommer til å ta litt tid.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar